Vitara je synonymem svobody. SUV s pohonem 4×4 a výkonnou hybridní technologií Suzuki, které je připravené dovézt Vás kamkoliv chcete a kdykoliv chcete. Překvapivé jízdní výkony, snadná ovladatelnost a výrazný design Vám umožní zažít čistou radost z jízdy pokaždé, když uchopíte volant.
Vitara Vám umožňuje prozkoumávat svět s elegancí. Vitara je navržena pro akci, od agresivní černé mřížky chladiče, vystouplých předních blatníků a přimhouřených světlometů, až po stoupající boční linie karoserie, autentický design SUV a sportovní siluetu. Ve skutečnosti stačí se na ni podívat, a už vyvolává pocit svobody, který Vás nutí vydat se do divočiny na vlastní pěst.
Jednoduché ovládání a snadná manévrovatelnost dodávají jízdě s Vitarou na zábavnosti. Výkonné, a přitom úsporné spalovací motory s hybridním systémem nabízí jízdní potěšení, které vyhoví Vašemu aktivnímu životnímu stylu. Díky svobodě vydat se kdykoliv kamkoliv si můžete každý životní moment užít o něco víc.
Díky pokročilému systému pohonu všech kol ALLGRIP SELECT Vám Vitara umožňuje s jistotou zdolávat klikaté horské silnice a náročný terén za nepříznivých povětrnostních podmínek. A když jste připraveni na dobrodružství, dává Vám svobodu užít si přírodu a naplno se věnovat svým vášním.
Když toužíte po nových zážitcích, Vitara je připravena vést cestu. Je vybavena pokročilými bezpečnostními technologiemi a prvotřídním vybavením kabiny pro Vaše pohodlí a klid mysli. Takže si odpočiňte s někým blízkým po boku a cestujte po světě s volností, jakou nabízí 4×4. Vytvářejte vzpomínky, které si budete hýčkat po celý život.
Palubní deska je ve všech detailech navržena tak, aby zdokonalila Váš zážitek z jízdy. Ovládací prvky jsou ergonomicky umístěny pro snadný přístup a obsluhu, dobře čitelné přístroje a digitální displeje s velkým množstvím zobrazovaných údajů Vám umožní rychle měnit nastavení a získat základní informace o provozu vozidla jedním rychlým pohledem.
Součástí přístrojového štítu je konfigurovatelný 4,2palcový barevný multifunkční displej palubního počítače, který v reálném čase zobrazuje informace o provozu a stavu vozu. Dynamický displej vizuálně ilustruje širokou škálu funkcí, včetně režimů jízdy ALLGRIP, údajů o výkonu a točivém momentu motoru, toku energie v hybridním systému, nastavení adaptivního tempomatu, rozpoznaných dopravních značek a dalších.*
* Zobrazované položky se liší podle stupně výbavy.
Audiosystém s dotykovým displejem podporuje propojení smartphonu pomocí USB a WiFi®, což Vám umožňuje využívat různé aplikace prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto™. Obsahuje rovněž AM/FM rádio a nabízí také připojení pomocí Bluetooth® pro přehrávání hudby a hands-free telefonování. Kromě toho lze 9palcový barevný LCD displej systému přizpůsobit tak, aby zobrazoval širokou škálu informací o parametrech provozu vozidla, včetně dojezdu, informací o varovných hlášeních a obrazu ze zadní kamery.
Apple CarPlay využívá Váš iPhone a Siri, abyste mohli používat navigaci, volat, přehrávat hudbu a posílat a přijímat zprávy pomocí hlasových příkazů nebo dotykového rozhraní displeje audiosystému.
* Apple CarPlay je podporován v zemích uvedených na následujícím odkazu:
https://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay.
Pro více podrobností, včetně modelů iPhonu a verzí iOS kompatibilních s Apple CarPlay, navštivte:
https://www.apple.com/ios/carplay/.
Android Auto™ Vám umožňuje používat hlasové příkazy k odesílání zpráv, ovládání navigace, přehrávání médií a provádění dalších akcí. Stačí říct „Hey Google“ nebo dlouze podržet tlačítko hlasového ovládání na volantu pro spuštění.
* Android Auto je podporován v zemích uvedených na následujícím odkazu:
https://www.android.com/auto/.
Abyste mohli používat Android Auto na displeji svého vozidla, budete potřebovat telefon s operačním systémem Android™ verze 8 nebo
vyšší, aktivní datový tarif a aplikaci Android Auto.
* Apple, Apple CarPlay, iPhone a Siri jsou ochranné známky společnosti Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.
* Google, Android, Android Auto, YouTube Music a další značky jsou ochranné známky společnosti Google LLC.
* Bluetooth je registrovaná ochranná známka společnosti Bluetooth SIG, Inc.
* Wi-Fi je registrovaná ochranná známka společnosti Wi-Fi Alliance®.
Od klimatizované kabiny přes panoramatickou střechu po štědře velký zavazadlový prostor nabízí Vitara celou řadu vybavení, která zpříjemňují život na silnici. Pohodlná sedadla jsou potažena bohatě texturovanými materiály, jsou zde držáky na nápoje a úložné prostory pro věci, které chcete mít po ruce.
Pro dosažení optimálního komfortu a pro co nejsnazší ovládání je klimatizace vybavena funkcí automatického udržování teploty, elektricky nastavitelnou rychlostí větráku a LCD displejem, který zobrazuje veškerá nastavení.
Posuvná loketní opěrka mezi předními sedadly neslouží jen ke zvýšení pohodlí, ale také v sobě ukrývá uzavíratelný odkládací prostor.
Prosklená střecha se skládá ze dvou dílů, které se důmyslně zasouvají nad sebe. Do interiéru tak přináší nejen světlo, ale i čerstvý vzduch. Střešní okno má elektricky posuvnou clonu.
Široký vstupní otvor pátých dveří a nízká výška hrany nárazníku usnadňují nakládání a vykládání. Zavazadlový prostor je vybaven krytem, který udržuje naložené předměty skryté, a pokud potřebujete místo na přepravu velkých, objemných předmětů, můžete sklopit zadní sedadla dělená v poměru 60/40, aby se ještě více zvětšil dostupný objem prostoru pro zavazadla.
Pokud jde o výkon, Vitara Vám nabízí několik způsobů, jak si užít svobodu ve všech druzích terénu. Systém ALLGRIP SELECT Vám poskytuje možnost volby mezi čtyřmi režimy pohonu všech kol a díky dvěma dostupným typům motoru – strong hybrid a mild hybrid SHVS – máte na výběr, jak si chcete užívat nízkou spotřebu a rychlé reakce hybridního pohonu.
Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru používá zdvojené vstřikování paliva, které zvyšuje termální účinnost. K hlavním přednostem tohoto motoru patří nízká spotřeba paliva, nízké emise a točivý charakter napříč celým spektrem otáček.
Systém tvoří spalovací motor, motor-generátor (MGU), převodovka AGS a sestava obsahující 140V lithium-iontovou baterii a měnič napětí. MGU dokáže v elektrickém režimu EV pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí a při zpomalování MGU slouží jako generátor, který efektivně vytváří elektrickou energii využitelnou při dalším zrychlování nebo jízdě v režimu EV.
AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí samočinně, ale přímo bez prokluzu měniče, pokles výkonu při řazení kompenzují zásahy elektromotoru.
Čtyřválcový motor o objemu 1,4 litru používá přímé vstřikování paliva, které zlepšuje účinnost a zvyšuje výkon. Turbodmychadlo s mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje točivý moment motoru v nízkých otáčkách.
Lehký a kompaktní mild-hybridní systém SHVS využívá startér-generátor (ISG), který je napájen účinnou 48V lithium-iontovou baterií vyznačující se rychlým dobíjením a rychlou dostupností výkonu. ISG zajišťuje rychlý a tichý restart motoru, zapojuje se ale také jako elektromotor při zrychlování, čímž snižuje spotřebu paliva, a při zpomalování rekuperací energie dobíjí baterii.
Optimalizovaná délka převodů zlepšuje spotřebu a přináší lineární dostupnost výkonu, hladký pohyb řadicí páky v kulise řazení usnadňuje ovládání.
ALLGRIP SELECT Vám dává na výběr mezi režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Stačí nahmatat otočný ovladač s tlačítky a zvolit požadovaný jízdní režim. Jeho volba se Vám zobrazí přímo na barevném displeji palubního počítače mezi přístroji.
Vyberte si na ovládacím panelu jeden ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow nebo Lock. Barevný multifunkční displej na přístrojovém štítu zřetelně zobrazuje, který režim systému AllGrip je právě aktivní.
Hlavní prioritou je nízká spotřeba paliva v běžných provozních podmínkách. Vůz využívá pohon všech kol v zájmu zvýšení bezpečnosti, pokud hrozí protočení předních kol.
Přenosem hnací síly na zadní kola zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Pro snadnější využití výkonu motoru zostřuje reakce při sešlápnutí plynového pedálu.
Optimální řešení pro jízdu na sněhu, na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách.
Tento režim přenáší na zadní kola maximum dostupného točivého momentu, abyste se dostali ze složitých situací, jako je hluboký sníh, bláto nebo písek. Při rychlosti 60 km/h se automaticky přepne do režimu Snow.
Vitara je vybavena širokou škálou pokročilých bezpečnostních a asistenčních technologií, které pomáhají chránit Vás a Vaše pasažéry, když jste na cestách. I když žádná technologie nenahradí bezpečnou a odpovědnou jízdu, tyto pokročilé systémy spolupracují, aby Vám pomohly udržet si soustředění a kontrolu nad situací, dokud nedosáhnete svého cíle.
* Schopnost kamer, senzorů, DMS kamery a DMS LED rozpoznat překážky, jízdní pruhy, dopravní značky a chování řidiče má svá určitá omezení. Nespoléhejte se pouze na tyto systémy. Vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy. Doporučený bezpečný odstup od ostatních vozidel se liší podle rychlosti jízdy.
Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a radar, které rozpoznávají ostatní vozidla, motocykly a chodce ve směru jízdy a blížící se zboku. V případě hrozící srážky je řidič upozorněn vizuálním a zvukovým varováním. Pokud řidič brzdí nedostatečně intenzivně, brzdový asistent automaticky zvýší účinek brzd, aby pomohl zpomalit vůz. Jestliže je pravděpodobnost srážky ještě vyšší, systém začne brzdit automaticky, aby snížil intenzitu nárazu a závažnost škod.
Situace, které DSBS II rozpozná
Adaptivní tempomat snižuje únavu řidiče na dlouhých cestách. Pro snadnější dodržování rychlostních omezení je propojen se systémem rozpoznávání dopravních značek. Adaptivní tempomat se zapíná jedním stiskem tlačítka na volantu. Když je aktivní, sleduje provoz před vozem pomocí milimetrového radaru a monokulární kamery, kterými měří odstup od ostatních vozidel. Adaptivní tempomat automaticky zrychluje a zpomaluje tak, aby udržel nastavený bezpečný odstup. Pokud je cesta volná, udržuje adaptivní tempomat rychlost jízdy nastavenou při spuštění tempomatu. (U modelů s automatickou převodovkou se adaptivní tempomat deaktivuje při zastavení. U modelů s manuální převodovkou se sám deaktviuje, když rychlost klesne přibližně na 30 km/h).
Pokud vpředu nejede jiné vozidlo, automaticky se udržuje rychlost nastavená řidičem.
Vůz plynule zpomalí tak, aby srovnal rychlost s vozidlem jedoucím vpředu.
Rychlost jízdy je dočasně snížena tak, aby se shodovala s pomalejším vozidlem jedoucím vpředu.
Pokud vozidlo jedoucí vpředu uvolní jízdní pruh a situace to dovolí, Vitara automaticky zrychlí na původní nastavenou rychlost.
Když je adaptivní tempomat aktivní, LKA pomáhá řidiči držet se uprostřed jízdního pruhu. Jestliže jsou pruhy na silnici špatně rozpoznatelné, systém odvozuje správný směr jízdy podle pozice vozidel jedoucích vpředu.
LDP za jízdy sleduje značení na silnici a vypočítává správný směr jízdy. Pokud se vůz začne přibližovat k okraji jízdního pruhu z důvodu nepozornosti řidiče, systém varuje řidiče zvukovým signálem a vibracemi ve volantu. Pokud systém zjistí, že je vyjetí z jízdního pruhu vysoce pravděpodobné, pomůže řidiči stočit vůz zpátky doprostřed pruhu.
Při jízdě s dálkovými světly se světlomety automaticky přepnou na potkávací světla, jestliže se v protisměru objeví jiné vozidlo nebo řidič vjede do dobře osvětlené oblasti. Až to situace dovolí, světlomety se automaticky přepnou na dálková světla. (Tento asistent funguje nad 40 km/h.)
Při jízdě s dálkovými světly se světlomety automaticky přepnou na potkávací světla, jestliže se v protisměru objeví jiné vozidlo nebo řidič vjede do dobře osvětlené oblasti. Až to situace dovolí, světlomety se automaticky přepnou na dálková světla. (Tento asistent funguje nad 40 km/h.)
BSM používá radarové senzory v zadním nárazníku, které sledují vozidla nacházející se nebo vjíždějící do mrtvých úhlů na obou stranách vozu. Když se v mrtvém úhlu objeví vozidlo, rozsvítí se kontrolka ve zpětném zrcátku na příslušné straně. Pokud řidič v této situaci dá směrovkou znamení o změně pruhu, kontrolka se rozbliká a spustí se varovné pípání.
RCTA je doplňková funkce radarů v zadním nárazníku, která při vycouvání z parkovacího místa sleduje případná vozidla blížící se ze stran. Řidiče na jejich přítomnost upozorní.
Kamera zabudovaná do palubní desky sleduje oči a obličej řidiče. Pokud systém zaznamená, že je řidič unavený, usíná nebo nesleduje provoz před sebou, spustí zvukové varování a zobrazí varovnou zprávu na displeji palubního počítače.
Když systém při rychlosti nad 65 km/h díky změně četnosti mrkání a zívání rozpozná únavu řidiče, zobrazí se varování s výzvou k bezpečnostní přestávce. Zpráva na displeji palubního počítače je doplněná o zvukový signál.
Pokud řidič usíná a při rychlosti nad 65 km/h jsou jeho oči zavřené delší dobu než určitý bezpečný čas, zobrazí se varování s výzvou k bezpečnostní přestávce. Zpráva na displeji palubního počítače je doplněná o zvukový signál.
Když systém zaznamená, že se řidič při rychlosti nad 20 km/h dívá stranou delší dobu než určitý bezpečný čas, spustí se zvukový signál a na displeji palubního počítače se zobrazí varovné hlášení.
Ultrazvukové senzory v předním a zadním nárazníku sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně varovným pípáním.
Před rozjezdem ve stoupání systém po dobu zhruba dvou sekund brání vozu v pohybu dozadu, aby měl řidič dostatečný čas přesunout nohu z brzdového na plynový pedál.
V případě vážné nehody systém eCall automaticky pošle záchranným složkám zprávu o poloze vozu. Systém se aktivuje automaticky, když senzory ve voze zaznamenají nehodu, nebo ho cestující mohou aktivovat ručně stisknutím tlačítka SOS.
SUZUKI CONNECT je aplikace pro chytré telefony, která Vám umožňuje na dálku sledovat vozidlo. Dostupných je sedm funkcí, které Vám usnadní život s vozem a předejdou případným potížím.
Informace o stavu vozu
Tato funkce Vás vždy upozorní, že jste zapomněli vůz zamknout nebo vypnout světla. Vůz lze jejím prostřednictvím zamknout i na dálku. Můžete také zkontrolovat hladinu paliva, předpokládaný dojezd a průměrnou spotřebu, a to vše přímo na hlavní obrazovce aplikace.
Lokalizace zaparkovaného vozu
Místo, kde jste naposledy vypnuli motor, se uloží do aplikace, a Vy tak můžete snadno najít, kde přesně Váš vůz parkuje. Díky mapě ve svém telefonu vůz rychle najdete i na rozlehlých a nepřehledných parkovištích. Polohu vozu můžete také přes e-mail nebo SMS sdílet se svou rodinou a přáteli.
Historie jízd
Data o historii jízd můžete procházet a spravovat až 18 měsíců zpětně. Údaje o historii jízd lze třídit podle řidičů nebo podle toho, zda šlo o služební, či soukromou jízdu. Data také můžete pro další využití vyexportovat do souboru ve formátu CSV.
Monitorování vozidla na vymezeném území
Po vymezení oblasti a nastavení časových parametrů můžete sledovat, kdy Váš vůz danou oblast opustil nebo se do ní naopak vrátil. Aplikace Vás upozorní i v případě, že se vozidlo ve Vámi zvoleném čase nevrátilo do vymezené oblasti.
Bezpečnostní varování
Aplikace spustí varování ve dvou typech případů: buď když se Vám někdo vloupá do zaparkovaného vozu a tím se aktivuje alarm, nebo když se nastartuje motor ve chvíli, kdy se vůz podle údajů aplikace nepoužívá.
Zobrazení varovných kontrolek
Pokud se ve Vašem voze vyskytne problém, souběžně s rozsvícením kontrolky se v aplikaci ve Vašem telefonu objeví zpráva s popisem příčiny a doporučeným postupem. Přímo z aplikace také můžete zavolat do servisu nebo na linku asistenční služby.
Upozornění na servis nebo svolávací akci
Aplikace Vám připomene, že se blíží doba, kdy byste měli vyrazit do servisu na pravidelnou údržbu. Informuje Vás také v případě, že je vyhlášena servisní kampaň nebo svolávací akce, která se týká Vašeho vozu.